logo - sedcom.pl
Trendy
Pielęgnacja
Fitness
Gwiazdy
Dom i rodzina
Zdrowie
slider - Opryszczka - 5 domowych sposobów
Opryszczka - 5 domowych sposobów
slider - Naturalny antybiotyk w formie napoju
Naturalny antybiotyk w formie napoju
slider - Hoduj naturalny słodzik w domu!
Hoduj naturalny słodzik w domu!
slider - Pielęgnacja bardzo suchej skóry twarzy
Pielęgnacja bardzo suchej skóry twarzy
slider - left arrow
slider - right arrow
1

10 wskazówek dzięki którym schudniesz

10 wskazówek dzięki którym schudniesz

Nowy rok to okazja do nowych postanowień. O ile postanowień z zeszłego roku nie udało Ci się zrealizować, o tyle w tym roku jesteś osobą silniejszą i bardziej doświadczoną, więc na pewno uda Ci się dotrwać w zamierzeniach. Przede wszystkim wyznacz sobie jasno cel i dzięki tym wskazówkom spróbuj wytrwale dążyć do celu.

1.      Rezygnacja z soli

Powoduje nadciśnienie tętnicze i jest powodem wielu chorób cywilizacyjnych , w tym nadwaga i otyłość. Odpowiedzialna jest za zatrzymywanie wody w organiźmie, dzięki czemu ciało jest obrzmiałe i obolałe. Dzienna nieprzekraczalna dawka soli dla dorosłego człowieka wynosi 5g – jedna łyżeczka. Badania potwierdziły, że ludzie przeciętnie spożywają aż 15 g soli dziennie! Odstaw na bok ten biały proszek, a różnicę na wadze zauważysz już nawet po tygodniu!

2.      Dobór odpowiednich składników w diecie

Proces odchudzania to znakomita okazja by pożegnać się z białym pieczywem. W XXI w nie jest produkowane z pszenicy takiej jak wcześniej , a modyfikowanej genetycznie co negatywnie wpływa na cały organizm. Zamień je na żytnie razowe pieczywo, makarony i kasze. Najlepszym wyborem będzie kasza jaglana – ze względu na właściwości odkwaszające organizm oraz kasza gryczana – o dużej gęstości kalorycznej która dłużej syci, dostarczając przy okazji wiele składników mineralnych. Ziemniaki jedz sporadycznie, gdyż zawierają dużo skrobi, a biały ryż zamień na brązowy.

3.      Na bok cukier

Zmniejszenie ilości spożywanych słodyczy to najszybszy i najskuteczniejszy sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Dodatkowo po odstawieniu cukru odkwasisz organizm, co spowoduje przypływ energii. Po kilku dniach takiego detoksu ochota na słodycze zmaleje.

4.      Całkowite odstawienie mąki pszennej

W drugiej połowie XX wieku zboże to zostało zmutowane genetycznie i jednocześnie zrobiło się jednym z najgorszych produktów spożywczych. Zmutowana pszenica pobudza apetyt, co nie sprzyja odchudzaniu, podnosi poziom glukozy we krwi i ma działanie uzależniające.

5.      Nie spożywaj sklepowych jogurtów

Owocowe jogurty zawierają mnóstwo cukru oraz mleko w proszku którego nie powinno tam być. Zamiast słodkich używaj jogurtów naturalnych z prawdziwego niesproszkowanego mleka i żywych kultur bakterii.

6.      Spożywaj więcej warzyw

Zawierają one dużo błonnika który kontroluje apetyt, wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej oraz usuwają zbędne produkty przemiany materii. Staraj się komponować tak posiłki aby na każdy z nich przypadała połowa warzyw.

7.      Jedz 5 posiłków dziennie!

Nie od dziś wiemy, że lepiej spożyć 5 małych posiłków niż 3 duże. Tak właśnie powinniśmy na co dzień się odżywiać. Najlepiej jeść co 3-4 godziny, aby nie spowodować napadów wilczego głodu co nie jest zalecane w procesie odchudzania.

8.      Spożywaj mięso drobiowe

Jogurty naturalne czy inne produkty mleczarskie to dobre źródło białka, ale nie jedyne. Białko to podstawowy budulec mięśni, którego najwięcej i najlepszej jakości jest w mięsie drobiowym. Warto także jeść ryby, które również zawierają sporo białka a dodatkowo obfitują  cenne dla organizmu tłuszcze DHA.

9.      Sen – złote lekarstwo

Podczas odchudzania na równi z dietą stawiamy odpoczynek – przede wszystkim nocny. Ma on duży wpływ na gospodarkę hormonalną – zmniejsza poziom kortyzolu , który odpowiada za odkładanie się tłuszczu na brzuchu oraz zmniejsza poziom hormonu głodu. Gdy jesteś wyspana organizm wolniej odkłada tłuszcz, a ty masz mniejszy apetyt.

10.  Nie zapominaj o celu

Jeśli nie nastawiasz się na całkowite odchudzanie, miej przed oczami swój cel. Powieś w widocznym miejscu zdjęcie sylwetki do której dążysz. Będzie to pomocne w chwilach zwątpienia.

10-2016-10:37 

warzywa

cukier

sen

białko

słodycze

Najczęściej czytane

Tagi

Reklama

wynajem ekspresów do kawy Dostawy włoskiej kawy ziarnistej gratis. Dzierżawa ekspresu.
coffee-partner.pl

Trendy

Pielęgnacja

Fitness

Gwiazdy

Copyright www.sedcom.pl
2010-2015 All rights reserved
Sedcom - dla Kobiet.. od Kobiet.
logo - sedcom.pl