logo - sedcom.pl
Trendy
Pielęgnacja
Fitness
Gwiazdy
Dom i rodzina
Zdrowie
slider - Opryszczka - 5 domowych sposobów
Opryszczka - 5 domowych sposobów
slider - Naturalny antybiotyk w formie napoju
Naturalny antybiotyk w formie napoju
slider - Hoduj naturalny słodzik w domu!
Hoduj naturalny słodzik w domu!
slider - Pielęgnacja bardzo suchej skóry twarzy
Pielęgnacja bardzo suchej skóry twarzy
slider - left arrow
slider - right arrow
1

Stres jako przyczyna bezsenności

Stres jako przyczyna bezsenności

Stres jest nieodłączną częścią naszego codziennego życia. Jest nam niezbędny, ponieważ pobudza nas do działania. Jeśli jednak stres trwa długo i jest intensywny, to niekorzystnie wpływa na nasze zdrowie, jest przyczyną różnych dolegliwości np. bezsenności.

Przyczyny bezsenności

Należy pamiętać, że na kłopoty ze snem mogą wpływać także inne czynniki. Prócz stresu mogą przyczynić się do tego: nerwica lękowa, bezdech, depresja, okres menopauzy, choroby tarczycy, serca czy nadciśnienie.

Jeśli kłopoty ze snem występują od co najmniej 3 tygodnie warto zasięgnąć porady lekarza rodzinnego. Może on skierować na dokładniejsze badania, które pomogą zidentyfikować przyczynę problemu i mu zaradzić.

Stres jako czynnik bezsenności

Jeśli podczas wizyty u lekarza zostaną wykluczone fizyczne zdrowotne powody kłopotów ze snem, można wywnioskować, że problem ten jest związany ze stresującymi sytuacjami, czy przeżywaniem negatywnych emocji. Smutek, zmartwienia, zobowiązania – to wszystko sprawia, że w głowie powstaje tysiące negatywnych myśli, zakłócając wypoczynek. W takich sytuacjach warto wzorować się na sprawdzonych sposobach radzenia sobie ze stresem i bezsennością.

Dobrym sposobem jest letnia kąpiel odprężająca z dodatkiem ulubionych olejków eterycznych. Najbardziej polecane to : lawendowy, melisowy lub bergamotkowy.

Jak przygotować kąpiel?

Do wanny z letnią lub ciepłą wodą wlej 10-15 kropel olejku eterycznego. Oddychaj powoli i głęboko i próbuj wsłuchać się we własny oddech.
Tą samą czynność warto zrobić także przed snem rozpylając kilka kropel olejku na poduszce.

Za dużo elektroniki

Jeśli wieczorami dużo przebywasz przy komputerze lub oglądasz telewizję w łóżku, również może się to przyczynić to powstania problemów z zaśnięciem. Monitor komputera lub ekran telewizora emituje niebieskie światło które jest powodem rozregulowania rytmu dobowego. Jest to groźne zaburzenie i wielki stres dla naszego organizmy. Dlatego najkorzystniej jest zakończyć pracę przy komputerze minimum 3 godziny przed planowanym pójściem spać. Dotyczy to także oglądania telewizji, czy korzystania ze smartfona lub tabletu.

Dieta na dobry sen

To co zjemy na kolację także ma wpływ na nasz sen. Niski poziom serotoniny i magnezu w organizmie również może przyczyniać się do kłopotów ze snem. W związku z tym ostatni posiłek powinien obfitować w tryptofan , który zmieniany jest w organizmie w serotoninę. Dobrym rozwiązaniem na kolację jest np. sałatka z razowego makaronu z łososiem.

Sposoby na szybkie zaśnięcie

1.       Ładny zapach w sypialni

Aromaterapia niweluje stres i przyspiesza zasypianie. Można zapalić świecę i skropić ją olejkiem lawendowym.

2.       Samodzielny masaż

Dla wielu masaż jest najlepszą metodą łagodzenia stresu. Warto z tego skorzystać i wykonać automasaż. Wystarczy usiąść prosto, ułożyć koniuszki palców lewej ręki tuż pod mostkiem i głęboko odetchnąć 2-3 razy. Następnie nakreślić 10 kółek wokół mostka zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

3.       Relaksacyjna muzyka

Dla całkowitej relaksacji wybierz muzykę najlepiej Bacha czy Mozarta. Muzyka ta dobrze wpływa na odstresowanie, zmniejsza lęk, pozwala obniżyć ciśnienie tętnicze a także ułatwia zasypianie.

 

3-2015-17:02 

bezsenność

stres

Najczęściej czytane

Tagi

Reklama

Trendy

Pielęgnacja

Fitness

Gwiazdy

Copyright www.sedcom.pl
2010-2015 All rights reserved
Sedcom - dla Kobiet.. od Kobiet.
logo - sedcom.pl