logo - sedcom.pl
Trendy
Pielęgnacja
Fitness
Gwiazdy
Dom i rodzina
Zdrowie
slider - Opryszczka - 5 domowych sposobów
Opryszczka - 5 domowych sposobów
slider - Naturalny antybiotyk w formie napoju
Naturalny antybiotyk w formie napoju
slider - Hoduj naturalny słodzik w domu!
Hoduj naturalny słodzik w domu!
slider - Pielęgnacja bardzo suchej skóry twarzy
Pielęgnacja bardzo suchej skóry twarzy
slider - left arrow
slider - right arrow
1

Tłuszcze trans i ich wpływ na zdrowie

Tłuszcze trans i ich wpływ na zdrowie

Tłuszcze są niezbędnym składnikiem zdrowej , zbilansowanej diety. Jednak aby zachować długie, zdrowej życie należy ograniczać spożycie tłuszczy nasyconych i zwiększyć ilość tłuszczy nienasyconych. Co roku ponad 150 tysięcy ludzi umiera z powodu chorób układu krążenia. Wiele tych przypadków przyczyna był nieprawidłowy styl życia oraz dieta zawierająca nadmiar soli spożywczej , tłuszczów nasyconych oraz tłuszczów typu trans. Oto 5 sposobów na zmniejszenie ryzyka zachorowania na choroby układu krążenia.

Eliminacja spożywania ciastek i herbatników

Tego typu przekąski zawierają bardzo dużo niezdrowych tłuszczów trans, które znane są z podnoszenia złego cholesterolu. Poza zmianami w cholesterolu obniżają one również poziom dobrego cholesterolu, co przyczynia się do powstania zatorów, które prowadzą do zawału serca czy wylewu. Eksperci Światowej Organizacji Zdrowia zalecają, aby spożywać je w minimalnych ilościach, pamiętając o zachowaniu odpowiedniej diety.

Ograniczenie tłuszczów zwierzęcych

Niektóre produkty, które pochodzą od zwierząt zawierają mnóstwo tłuszczów typu trans. Powstahą one w skutek przemiany nienasyconych kwasów tłuszczowych przez bakterie które znajdują się w układzie pokarmowym zwierząt występujących w grupie przeżuwaczy ( owce, krowy ), a następnie dostają się do tkanki tłuszczowej mleka i mięsa. Tłuste mięso i nabiał są także źródłem nasyconych kwasów tłuszczowych, które również powinny zostać ograniczane w diecie. Zaleca się spożywanie takich produktów maksymalnie 3 razy w tygodniu.

Wprowadzenie do diety olejów roślinnych oraz tłuszczów nienasyconych

Przyjaznym składnikiem dla naszego serca to tłuszcze nienasycone z rodziny omega-3 i omega-6. Znajdziemy je w olejach roślinnych, tłustych rybach morskich, orzechach oraz współczesnych margarynach miękkich. WHO zaleca aby minimum 6-12% energii w naszej diecie stanowiły właśnie te produkty.

Minimalizacja smażonych produktów

Jeśli masz możliwość to wybieraj produkty gotowane, duszone, lub przygotowywane na parze. Dzięki takiemu sposobowi przygotowania posiłków zachowują one wszystkie cenne składniki oraz mają niską kaloryczność. Jeżeli jednak przygotowujesz smażone produkty, warto pamiętać aby smażyć je na olejach roślinnych, a nie zwierzęcych takich jak masło czy smalec. Należy pamiętać, aby nie podgrzewać oleju do zbyt wysokiej temperatury. Dla oleju rzepakowego temperatura dymienia (czyli maksymalna jaką może osiągnąć, by nie tworzyły się związki rakotwórcze) to 230 C, jednak już dla oleju słonecznikowego temperatura ta wynosi tylko 170 C.

Pożegnanie z solą

Warto zauważyć, ze nie tylko tłuszcze trans wpływają negatywnie na układ krążenia. Równie ważna jest sól, dlatego warto przyjrzeć się swojej diecie pod katem spożywania cukru. Według WHO osobowa dorosła powinna spożywać maksymalnie 5g soli dziennie, co odpowiada 1 łyżeczce. Wskazana ilość, to nie tylko sól którą dodajemy do potraw, ale także ta która znajduje się w składzie gotowych już produktów. Zmniejszenie spożywania soli, a nawet jej eliminacja to dobry krok w kierunku zmiany diety, zwłaszcza że wystarczą 48 godziny aby zaakceptować mniej słony smak potraw.

8-2016-12:26 

tłuscze

serce

zawał

Najczęściej czytane

Tagi

Reklama

      ekspres do biura
      Jaki ekspres do kawy wybrać. Re: Ekspres do kawy do biura.

      coffee-partner.pl

Trendy

Pielęgnacja

Fitness

Gwiazdy

Copyright www.sedcom.pl
2010-2015 All rights reserved
Sedcom - dla Kobiet.. od Kobiet.
logo - sedcom.pl