logo - sedcom.pl
Trendy
Pielęgnacja
Fitness
Gwiazdy
Dom i rodzina
Zdrowie
slider - Opryszczka - 5 domowych sposobów
Opryszczka - 5 domowych sposobów
slider - Naturalny antybiotyk w formie napoju
Naturalny antybiotyk w formie napoju
slider - Hoduj naturalny słodzik w domu!
Hoduj naturalny słodzik w domu!
slider - Pielęgnacja bardzo suchej skóry twarzy
Pielęgnacja bardzo suchej skóry twarzy
slider - left arrow
slider - right arrow
1

Wakacje bez ryzyka cz.1

Wakacje bez ryzyka cz.1

Udany urlop z biurem podróży

Zanim wykupimy wycieczkę, warto sprawdzić biuro podróży. Wiarygod­nym źródłem jest Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych (www.turystyka.gov.pl/ CRZ.aspx). Wpis w ewidencji jest potwier­dzeniem, że biuro działa legalnie, a nawet w razie bankructwa mamy zagwaranto­wany powrót do kraju. Warto też dopytać się, co konkretnie oznaczają informacje w katalogu. Na przykład, co zawiera opcja all inclusive (hotele i biura podróży mają swoje standardy). Czy „widok od strony morza" to widok na morze.

Przy zakupie oferty last minutę zapro­ponowano mi zakwaterowanie w trzy gwiazdkowym hotelu. Czy to może być dowolny hotel, nawet daleko od morza?

Niezależnie od tego, czy kupujemy ofertę last minutę, czy wycieczkę w pełnej cenie, s organizator jest zobowiązany w sposób dokładny przekazać informację m.in. o położeniu, rodzaju i kategorii hotelu.

Muszą się one znaleźć w umowie.

Przed wyjazdem złamałam nogę. Czy otrzymam zwrot pieniędzy?

W większości ubezpieczeń turystycznych złamanie nogi jest podstawą do skorzystania z ubezpieczenia i pełnego zwrotu kosztów. 

Okazało się, że pokój hotelowy jest w fatalnym stanie. Co mam zrobić?

Jeśli standard hotelu nie zgadza się z opi­sem w folderze przedstawianym podczas podpisywania umowy, powinna Pani skon­taktować się z rezydentem lub przedstawi­cielem firmy, z którym podpisała Pani umo­wę. Można domagać się przeniesienia do innego hotelu, który oferuje standard zgod­ny z opisem. Oprócz tego w terminie 30 dni od dnia zakończenia imprezy może Pani złożyć organizatorowi reklamację i żądać zwrotu części wpłaconej kwoty z tytułu nie­należytego wykonania usługi.

Kiedy lecimy samolotem

Jeśli podróżujemy z krajów UE lub korzy­stamy z usfug unijnego przewoźnika, obo­wiązują te same przepisy. Nie ma znaczenia, czy lecimy zwykłymi, czy tzw. tanimi liniami - mówi Piotr Stańczak, dyrektor Europej­skiego Centrum Konsumenckiego. - Gdy lotzostat odwołany lub nie przyjęto nas na po­kład, bo np. sprzedano więcejbiletów niż jest miejsc, pasażerowie mają do wyboru 3 opcje: zwrot pieniędzy za bilet plus lot po­wrotny, zmianę planu podróży i lotu do miej­sca docelowego w najszybszym terminie lub zmianę planu podróży w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera. W powyż­szych przypadkach oraz, gdy na miejsce dotrzemy z min. 3-godz. opóźnieniem, mo­żemy domagać się odszkodowania (od 250 do 600 euro w zależności od długości trasy). Odszkodowanie należy się też za zagubiony bagaż lub zniszczony z winy przewoźnika. Instrukcja, jak napisać skargę do przewoźni­ka, jest na www.konsument.gov.pl.

3-2016-12:01 

Brak

Najczęściej czytane

Tagi

Reklama

Trendy

Pielęgnacja

Fitness

Gwiazdy

Copyright www.sedcom.pl
2010-2015 All rights reserved
Sedcom - dla Kobiet.. od Kobiet.
logo - sedcom.pl